ثناجونثناجون، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

نى نى عسلك

نوروز 93-قسمت2

1393/1/31 16:45
نویسنده : ماماني
2,958 بازدید
اشتراک گذاری

 

امروز روز ولادت باسعادت بانو فاطمه زهرا(س)است.این روز رو به همه مادران به خصوص به مادرم تبریک میگویم .

مهربان مادر عزیزتر از جانم .هیچ کس در دنیا جای تو رو در دلم نمی گیره و هیچ محبتی در دنیا با محبتهای بی توقع تو نمی تونه برابری بکنه.دستت رو می بوسم و ارزو می کنم سایه وجودت همیشه برسرم باشه.

 

قسمت دوم سفرمون رو تو این پست برات گذاشتم.

از اصفهان برگشتیم و در یک روزی که تهران بودیم مامانی کلی کار داشت.وسایل سفر قبلی باید مرتب میشد و سرجاشون می رفت و یکسرس وسایل دیگه که متناسب سفر بعدیمون بود باید تو چمدونها جا می گرفت.روز پرکاری برای مامان بود.اخرشب هم که باید می رفتیم فرودگاه امام برای پرواز به ترکیه به مقصد انتالیا.

در هواپیما.

وقتی ثنا کوچولوی ملوس حاضر نباشه از صندلیش استفاده بکنه این میشه که بابایی وساره جون در خواب ناز فرو می روند هیسالخصوص بابایی که از دو صندلی برای جا دادن هیکل خود استفاده مفید می کندخندونک والبته از ساره جون هم به عنوان تکیه گاه بهره برداری می نماید و چشم بندی که مبادا نور چراغ خواب خوشش را ناخوش کند ووووو مامانیه طفلکی ثنا به بغل با پای خواب رفته از این منظره عکس می گیرددرسخوانو اهی از سر حسرت خوابی که نمی تواند برودبی حوصلهاونم بعد از اون همه فعالیت روزانه!!!!خب عزیز دلم نازنین مامان بشین روی صندلیت دیگه!حالا اگه دوس هم نداری بشینی رو صندلیت حداقل تو بغل بابایی بخواب!!چشمک

                                    

هتل ما در انتالیا.

پارک ابی هتل.

                

این عکس از بالکن اتاق مشرف به هتل مجاور گرفته شده.

                          

اوایل هر وقت از این قسمت رد میشدیم اصرار داشتی که حتما سنگهای اینجا رو بکنی(جمع اوری سنگهای مختلف یکی از کارهای مورد علاقه اته)!اینجا هم ورودی به فضای باز هتل بود و تقریبا روزی چندبار رد میشدیم.بعد از چندبار امتحان کردن قسمتهای مختلفش دیگه مطمئن شدی سنگها سفت چسبیدن سرجاشون!!!

                  

هوا فوق العاده مطبوع بود ونسیم ملایمی می وزید.

بریم هواخوری!

                 

با احتیاط دمای اب استخر رو چک می کنی!

مامانی سرده .برم توش سرما می خورمااا!

                

خیلی ناز وادا داری خوشگله!(قرررربون اون ناز کردنت برم)

                

                

                

هتل uallبود یعنی تمام مدت در حال خوردن بودی!خندونک                    

غیر از صبحانه وناهارو شام که بسیار مفصل و با منوی متنوع به صورت بوفه بود در محوطه هتل هم الاچیقهای مختلفی تعبیه شده بود که برای میهمانان کباب ترکی انواع پنکیکها وافل نانهای محلی و نوشیدنی های مختلف میوه های قاچ شده و.....سرو میشد.از صبح تا شب خیلی به وضعیت شکممون می تونستیم رسیدگی بکنیم.ولی خب بابایی که اهل این حرفها نبود ومامانی هم که مجبور بود خیلی خودشو کنترل بکنه(حاصل این کنترل شدید فقط سه کیلو اضافه وزن ناقابل در این یه هفته بود!!!خنده) می مونه شما دوتا نقل ما که از خودتون حسابی پذیرایی بکنین!

رستوران هتل.

من باید خودم انتخاب کنم چی بخورم!

                             

در بین میزها گردش می کردی تا ببینی از چی خوشت میاد!و مرتب از مامانی می خواستی:مامان منو ببل کن!

              

بعضی وقتها هم ما برات چیزی رو انتخاب می کردیم که حدس می زدیم دوست داری!و شما:نه نیمی خوام!

            

این هم غذای مفصلی که ثناجون از این خوان گسترده برای خودش در نظر گرفته!

مامان جون عزیزم من نگران اضافه وزنتم به خدا!خندونک

خب معلومه که از نشسته خوردن این غذای مفصل هم خوشت نمیاد!

یکی از دسرها بستنی بود که یکی از گارسون ها سرو می کرد.

ثنا:پس این اقاهه که بستنی میده کوشش؟    

 اگه ما شانس میاوردیم این اقاهه نبود خستهولی اگه بود که وعده ناهار یا شامت بستنی بود!

                            

قیافه دختری که از مامانش می خواد پاستیل بخره!دلخور و مامانی مخالفت می کنه.

                    

این هم وقتی مامانش بهش میگه اقاهه به ما پاستیل نمی فروشه!(فروشنده سمت چپ تصویر ایستاده)نگاه غضب الود گریبان فروشنده رو میگیره!

حالا حساب کنید ما حداقل چهاربار از جلوی این فروشگاه توی هتل رد میشدیم و هر دفعه همین برنامه بود.

                 

بعد از یه روز پرتلاش.

این تختخواب رو از طرف هتل برات اوردن ولی اصلا دوست نداشتی بری توش بخوابی !بعد از کلی تبلیغات برای تختت و همراهی ساره جون که مرتب می رفت توش می خوابید و تو رو وسوسه می کرد که وای چقدر خوبه !چقدر کیف میده!راضی شدی که بری توش بخوابی.البته به شرطی که پنجره پایین تخت رو باز می گذاشتیم تا هروقت اراده کردی بتونی بیایی بیرون!یه بار هم نصفه شب از بس غلت زدی از اون پنجره اومده بودی بیرون کف اتاق خوابیده بودی!و من بعد از خواب عمیقت دیگه راه خروجیت رو می بستم.

                   

نازنین قشنگم.بوس

                 

 

ساره جون با مایو وبسیار امیدوارانه که بتونه بره تو اب دریا! 

 لب دریا.

بعد از دفن کردن دمپایی هات زیر شنها و حالا:

اون یه لنگه دمپاییم کجا قایم شده!

                        

و یه ابتکار هنری با حداقل امکانات موجود.قربون دختر باهوش و خلاقم.

               

کنار ساحل یه چاله کندیم.عمیق!!!!!

                 

                 

و بابایی تصمیم گرفت یه تله کار بذاره!

                       

هیچ کس نمی فهمید زیر این شنها یه گودال انتظارش رو می کشه!

                      

ساره جون حسابی استتار می کنه!و بابایی مسیر رفت وامد رو محدود می کنه تا محل گذر فقط همین قسمت باشه!خندونکبعد رفتیم اون عقب عقبا قایم شدیم ببینیم چی میشه!عینک

                     

یه زوج جوان اروپایی خوش وخرم داشتن رد میشدن که!!!!!

پای خانومه میره تو چاله و ووو اولش هردو مبهوت از اینکه چی بود چی چی بود !و بعد از اینکه فهمیدن یکی سربسرشون گذاشته کلی خندیدن!خندهعین این دوربین مخفی ها شده بود که بعد از اینکه طرف می فهمه سرکاره خندش می گیره!!!!

طرز برخوردشون خیلی جالب بود!

بابایی میگه خوبه یه اروپایی افتاد تو تله مون اگه یه عرب بود چهارتا فحش هم میداد!

                

چون من نمی دونستم چرا این دوتا عکس  از طرف نی نی وبلاگ فیلتر شدن مشکلی که حدس میزدم وجود داره رو پوشوندم!متفکر

                  

محوطه هتل خیلی وسیع بود و پیاده روی برای خانوم خوشگله من خیلی زیاد!

                        

             

ثناجون خوش میگذره؟                     

                     

ثنا:خواهرجون اخ شدم!

ساره:عزیزم بذار ببینم اختو!

               

عزیزدلم!بیا بغل خواهر!            

                  

خانه بازی هتل.

یه روز رفتیم اکواریم شهر رو ببینیم.

اکواریم انتالیا

                    

تونل زیر اب.

                      

نازنینم هر کاری می خواهی انجام بدی اجازه می گیری اگه بخواهی با موبایل من بازی کنی از من و اگه انجام کاری مربوط به بابا یا ساره جون باشه از انها اجازه می گیری(عروسک مودب من)و اینجا هم از این اقا دزد دریایی!

اقاهه!اجازه میدی بهت دست بزنم!

                        

اقاهه!عجب لبی!عجب سبیلی!

                           

چه دماغی!!!!!!

                          

مامان کمک !داره منو خفه می کنه!                               مامانی قد من نمیرسه منو خفه بکنه !چیکار کنم!!!

                         

 

سرزمین یخی.

               

مامانی برم توش؟

                   

ساره جون اول وارد خونه اسکیمو شد و وقتی ثنا گلی من می خواستی وارد بشی پات لیز خورد وچونه ات به تیزی یخ های زیر پات برخورد کرد و زخمی شد و اشک از چشمای قشنگت اومد ولی خواهر جون کلی دلداریت داد و من این عکس رو همون موقع گرفتم.

                 

تیوپ بازی ثنا اون هم تنهایی.دختر شجاعم.بوس

                   

قلغه برفی.

                   

تخت ارزوهای دوتا خواهر مهربون.

            

بعد از یه روز پر از تفریح اولین فرصت فقط باید بخوابی!روی صندلی رستوران هنوز نشسته و خواب!!خواب و دیگه فرصتی برای نشستن نداشتی.

                            

فردا سرحال از خواب بلند شدی و پله نوردی اولین تفریحت بود!

                             

                         

یه روز افتابی دیگه لب دریا.

                    

خیلی دوست داری سنگ جمع کنی و بعد از مامان می خواهی که :میشه سنگهامو برام نگه داری!

                    

بابا در تلاش برای یه توطئه جدید.

ولی این بار یه گودال بزرگ با ارتفاع و قطر یک متر.ولی این بار فقط برای دستیابی به اب بود.چشمک

            

مامان وثنا خوشگله.             

           

 

                     

 

                     

 

             

سه چرخه های موتوری برای گشت وگذار.رانندگی با این موتور ها یه کم سخت بودبخصوص اینکه بعضی وقتها از خیابون رد میشدیم ولی ساره جون تونست زود مسلط بشه .بابا از جلو ومن از پشت حمایتش می کردیم تا مشکلی پیش نیاد.

            

در کنارشما دختر های ملوسم خیلی خوش گذشت.

چقدر شیرینید دخترهای نازم! قلب من برای وجود شما می تپه.محبت      

                        

پسندها (5)

نظرات (23)

سانی مامی شادیسا
1 اردیبهشت 93 8:20
چه عجب خانم شما هویدا شدی منتظر پست نوروزیت هستم در مورد مهد شادیسا فعلا بیخیال شدم هم جایی که میخواستم با شرایطم جور باشه پیدا نکردم هم اینکه فعلا به شدت مردد هستم که توی این سن بذارمش مهد من که این همه صبر کردم توی خونه، کمی بزرگتر بشه با خیال راحت میذارمش مهد و دوباره سرکار بر میگردم خیلی ممنونم که به یادم هستی دوستم
ماماني
پاسخ
قررررربونت.ما اينيم ديگه.كم هويدا!!! باشه .سعي خودمو مى كنم!!!! فكر خوبي كردي .
عشق مشکی یواش
4 اردیبهشت 93 12:32
سلام امیدوارم همیشه دلتون شاد لبتون خنون باشه
ماماني
پاسخ
انسیه
6 اردیبهشت 93 19:08
امروز داشتم ظرف میشستم یادت افتادم نمیدونم چرا اون موقع
ماماني
پاسخ
لابد اين موقع ها فكرت جاهاى خوب خوب ميره!
منصوره مامان زهره
6 اردیبهشت 93 22:10
سلام گلم ببخشید که دیر به دیر میام این روزا زیاد نت نمیام! ثنا جونی خوبه؟ امیدوارم شاد باشید خصوصی
ماماني
پاسخ
سلام متشكرم دوستم.
مامان اميرطاها
8 اردیبهشت 93 9:07
دوست خوبم سلام من كل وبلاگ دو گل ناز و قشنگتون رو خوندم خيلي قشنگ مي نويسين و از اون قشنگتر دختراي نازتون منم روز مادرو بهتون تبريك ميگم ان شاالله كه هميشه شاد باشيد
ماماني
پاسخ
سلام دوست جديدم.لطف دارى عزيزم.خيلى ممنون من هم به شما أين عيد رو و اعياد پيش رو را تبريك ميگم.خوشحال شدم از اشناييت.
مامان اميرطاها
10 اردیبهشت 93 7:44
سلام منم با تاخير اين روز رو خدمت شما مادر مهربون تبريك ميگم كل وبلاگتون رو خوندم خيلي وقته نوشته هاتون رو دنبال مي كنم خيلي قشنگ مي نويسين و از اون قشنگتر دو دختر زيبا و مهربون تا حالا نظري ننوشتم اين اولين باره سعي مي كنم از اين به بعد نظرامو واستون بنويسم ، زود زود آپ كنيد من هر روز وبلاگ و باز مي كنم تا ببينم جديد چي گذاشتين پسر من هفت سالشه و كلاس اوله صورت دخترا رو ببوسين خدانگهدارتون
ماماني
پاسخ
سلام لطف كردي كه دوباره برام نظر گذاشتى.واقعا خوشحال ميشم نظرات رو راجع به مطالبم بدونم.خدا اقاپسر گلت رو در پناه خودش حفظ كنه.
عشق مشکی یواش
16 اردیبهشت 93 15:42
سلام ما چشم براهتونیم
ماماني
پاسخ
سلام عزيزم.ممنونم وب من رو دنبال مى كنى.
پریسا پ
22 اردیبهشت 93 23:10
سلام عزیز خاله تولد مبارک مامانی خیلی تبریک میگم تولد ثنا جونو انشاالله تولد120 سالگی شو براش جشن بگیری .بهترینها رو برات ارزو میکنم عزیزممم
ماماني
پاسخ
سلام خاله جون.واقعا ازت ممنونم كه تولد ثناجون رو به ياد داشتى و در روز تولدش تبريك گفتى.متشكرم خاله مهربون.
arnica
24 اردیبهشت 93 12:01
سلام چه دخترای نازی زنده باشن هزار سال به ما سر برنین و در صورت تمایل لینک بفرمایید
ماماني
پاسخ
سلام متشكرم عزيزم. حتما.با افتخار لينك شديد.
محبوبه
25 اردیبهشت 93 21:09
مامانی میگم روز پدر رو هم پشت سر گذاشتیم اما شما هنوز این پست رو تکمیل نکردینااااا
ماماني
پاسخ
عزيزم شرمنده.حالا شما خودتو ناراحت نكنديگه تكميل شد!
مامان شینا
29 اردیبهشت 93 10:04
ماماني
پاسخ
دوستم نتونستم وارد وبت بشم.شايد ادرس وبت رو اشتباه نوشته باشي!
فاطمه بهدادی فر
29 اردیبهشت 93 23:32
سلام.من هم چون تازه با نی نی ولاگ آشنا شدم ،شما رو دنبال میکنم.اما زیاد پست رید انگار.ما منتظره پست هایه جدیده ثنا و ساره جووون هستیم .
ماماني
پاسخ
سلام دوستم.ممنون به ما سر زدى.
2قلوها
1 خرداد 93 12:24
سلام.......................... وب خوبی دارید.....به ما سربزنید
ماماني
پاسخ
سلام متشكرم. حتما.
مامان رادمهر
21 خرداد 93 23:31
عکسا عالی و توضیحاتتون خیلی کاملن الان حس میکنم از آنتالیا برگشتم پست قبلیتونم خوندم از عکساش لذت بردم چقدر اون بارونی صورتی ثنا جون خوشگله چقدر بش میاد خدا دخملاتونو حفظ کنه هر دوتاشون خیلی شیرینن. دوباره یه سوال دارم اگه زحمتی نیست یه راهنماییم کنیین رادمهر یه ماهه که اصلاً غذا نمیخوره قبلاً به زور فیلم و بردنش تو بالکن یا انجام کارایی که حواسشو پرت کنه غذاشو میدادم البته همون موقم یه ذره بیشتر نمیخورد ولی حالا همونشم نمیخوره خیلی ناراحت و درموندم نمیدونم دیگه چه کار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین
ماماني
پاسخ
ممنون عزيزم. دوستم من يه مقدار اطلاعات بهت ميدم ولى با دكترش هم مشورت كنى بهتره. اول بايد علتهاى جسمى در نظر گرفته بشه مثل ابتلا به كرمك و يا عفونت ادرارى كه از شايعترين علتها در ايران هستن و بدون علامتن.مشكلات تيروئيد و كم خونى هم در درجه بعدي از شيوع قرار دارن .پس با دكتر حتما بايد چك كنى. مصرف زياد شير و يا تنقلات بين وعده هاى غذايي هم اشتها رو كم مى كنه .غذاهاى چرب وسرخ شده هضم سنگينى دارن و بچه براى وعده بعدى هنوز سيره!و.... بعد به علتهاى روحى وروانى مى رسيم كه شايعترينش در سن رادمهر لجبازى با مادره براى جلب توجه بيشتر!به عبارتى بچه از التماس مادر حتى اگه فقط در نگاهش باشه هم خوشش مياد! و استرس مادر رو كاملا متوجه ميشه !پس درمانش هم بى توجهى است!غذا رو براش بذارى و بعد يه مدتى كه نخورد بردارى و تا وعده بعد چيزى ندى!البته خوردن همه اعضاى خانواده در كنار هم بچه رو تشويق مى كنه به خوردن غذاش.البته جزييات علل روانى زياده و هر بچه اى رو بايد مجزا بررسى كرد. من هم كم وبيش درگير اين موضوع هستم و حالت رو درك مى كنم.خيلى سخته.بعضى بچه ها هم فطرتا كم خور هستن يا مثل ثناجون فقط به ميوه ها وشير علاقه نشون ميدن!
انسیه
25 خرداد 93 23:40
دوست جونم چه کم پیدایی بوووووووووووووووووووووووووووووووووس دلمون تنگ شده
ماماني
پاسخ
چطورى دوست خوبم؟ من هم دلم تنگ شده كه بيام به دوستان سر بزنم.ولى فرصتم خيلى كمه .برنامه تولد ثناجون وساره جون رو هم داشتم كه ايشالا وقت پيدا كنم عكساشو ميذارم.
مامان رادمهر
26 خرداد 93 21:37
خیلی خیلی از راهنماییات ممنونم - دعای خیر براتون میکنم البته اگه لایق باشم
ماماني
پاسخ
خواهش مى كنم عزيزم.ممنونم از اينكه در حق من لطف مى كنى.
شیما مامان شاهین کوچولو
27 خرداد 93 1:11
عکسا عالی بود. از دیدن سفرنامتون لذت بردم همیشه به سفر عزیزم
ماماني
پاسخ
ممنونم.
الى
29 خرداد 93 0:41
سلام چه پست قشنگى خوشحال ميشم زود زود اپ كنيد راستى يك سوالم داشتم من بايد حتما تا مهر ترگل و مهد بزارم و دنبال مهد خوبم از انجايى هم كه ميدونم ثنا جون كدام مهد ميره البته اگر درست حدس زده باشم نغم........ اگر درسته لطف ميكنيد كمى از مهد برام بگيد ايا راضى هستيد و ساعت مهد و مطالب اموزشى و هزينه و غذا و خلاصه هر چيزى كه مهمه پيشاپيش ممنون
ماماني
پاسخ
سلام دوستم.خوشحالم كه پست من نظرتو جلب كرده.در مورد مهد مى تونيد اسمش رو در اينترنت سرچ كنيد و برنامه هاى مهد و فعاليتهاى انجام شده رو ببينيد.تلفنى هم مىتوانيد با مدير مهد خانم مويرى صحبت كنيد.مهد خوبيه و در ارتباطشون با بچه ها با ظرافت ودقت عمل مى كنند.كلاسهايى مثل زبان لگو ژيمناستيك سفال موسيقى كاراته و....هم برگزار مى كنند.در هر حال بهتره از نزديك به مهد سر بزنيد واون رو با معيارهاى خودتون بسنجيد.
مامان دینا
4 تیر 93 16:12
به به همیشه به سفر این بار هم مثل قبل عالی و قشنگ نوشتین عکسها هم واقعا عالی بود الان خیلی دوست داشتم تو سرزمین یخی باشم. امیدوارم همیشه سالم و خندان باشین .گل دخترا رو از طرف ما ببوسین.
ماماني
پاسخ
متشكرم دوست جووووونم.دلم برات تنگ شده بود. دينا جونم چطوره؟يه ماچ گنده بكن اين دختر ناز رو.
مامان امین
5 تیر 93 16:16
سلام مامان مهربون من تمام وبلاگتون رو خوندم خیلی عالی بود دخترای نازی دارین ایشاالله زیر سایه پدر مادر بزرگ بشن با اجازتون لینک شدین خوشحال میشیم به ماسر بزنین
ماماني
پاسخ
سلام دوست جديدم.لطف دارى. متشكرم. حتما ميام.
بهترین بابای دنیا
6 تیر 93 10:47
سلام. بازم هم سفرنامه های تصویری بسیار جالب و گویا. راستی لینک شدید.
ماماني
پاسخ
سلام باباى دوقلو ها.ممنون به ما سر زدين. شما هم به جمع دوستان ما پيوستيد.
شیما مامان شاهین کوچولو
10 تیر 93 0:30
کجایین پس؟ چرا نمیایین؟
ماماني
پاسخ
اومدیم.
پریسا
11 تیر 93 16:44
سلام دوست عزیزم خیلییی پست عالی بود من که خیلی خوشم اومد خوشحالم بهتون خوش گذشته همیشه به شادی من خیلی وقته منتظر پست جدید بودم وای چون شما رو در لیست مطالب دوستان گذاشتم شما هم در ادامه پست قبلی نوشتید من متوجه نشدم ببخشید که دیر شددد برای ساره و ثنای عزیممممممممم میبوسمتون منتظر پستهای جدید با کلی خبر خوب از طرف شما هستم انشااللللههه
ماماني
پاسخ
سلام ممنونم عزیزم.لطف میکنی به وب من سر میزنی.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نى نى عسلك می باشد